Kostelijk krokant en mals



Ik heb dorst, dorst in het leven

op ieder minuut te proosten,

want de vergankelijkheid is de realiteit,

waar wij allen lid van zijn.



Die lidmaatschap kost helemaal niets

het is meer als een onuitgenodigde gast,

die je keer op keer onaangenaam verrast.



Mijn buurvrouw is alleen maar 36 jaar

en gisteren kon ze ineens niet meer staan.

In mijn armen droeg ik haar naar het toilet.

MS is de naam van haar onuitgenodigde bezoeker.



Cliché maar waar,

het leven is te kort voor angst.

Alhoewel ik ook soms als een rendier

verstijfd in de koplampen staar.



Maar geef me alsjeblieft,

nog een glas,

om van te genieten,

in één teug.

Voordat de onuitgenodigde invité zich

weer aan tafel schuift

en cynisch, vol geduld naar mij wuift.





Gedurende drie jaren

was hij verdwenen met de wind.

Daar lag hij dan onverwachts aan levens apparaten

zonder hun hulp zou zijn adem staken

En weet je wat nog het ergst was?

Ze lieten me haast niet binnen,

want ze geloofden niet dat hij derde kind had



Akelig maar waar

wanneer de onuitgenodigde gast op de deur klopt

is er geen ontkomen aan


















Daarom en nog om velen andere redenen

heb Ik honger, honger in het leven.

Om ieder moment, zolang als het kan

als een drie gangen haute cuisine menu,

te beleven.





Aan het gruwelijkheid van het leven

is soms geen ontkomen aan.

Maar het venijn die

we soms elkaar

en onszelf serveren

is simpel gezegd te bizar.

Alhoewel ik hier ook geen uitzondering op ben.

Geen mens is een heilige.

En ik, behalve mijn lidmaatschap op de vergankelijkheid,

ben ik ook lid van de mensheid

met al haar incoherentie.

Yin en yang, zoekend naar de balans,

die ons uiteindelijk zal leiden naar de gulle middenweg.

Indien die daadwerkelijk bestaat.

Eerlijk gezegd we kunnen de zoektoch naar

die befaamde weg staken.

Daar, hoe broos het ook maar lijkt,

dichtbij jezelf blijven met je armen wijd,

uiteindelijk het geheime ingrediënt is,

die de gerechten van dit menu

zo zinderend, kostelijk krokant en mals maakt.



Delicieus, zet de tafel maar klaar

met de beste glazen, borden en bestek

Een gedetailleerd sierlijke servet.

En ik gekleed op me best,

Naakt.

Comentarios

Entradas populares