Nasmaak

Vleeselijk vies
Gister avond
Ik spoel mijn mond
Vleselijk goedkoop
Laten betasten als een hoer
Een deuropening zonder deur
Zittend op de bank was ik me
onder de niet bestaande douche
Probeer de herinnering terug te vinden die ik zojuist heb weggegooid
Als een peuter die net leert te staan orienterend, zonder begeiding overdosserend tastend naar het licht
Het licht het levens boom
Een vrouw met bladeren en bloesem
Helend hars, een afgebroken tak
auch
woelig, smerig, vies
Ik zing mijn lied;
´laat de vleselijkheid verdwijnen´.
Roos, rossig, bloedend naakt
Zonder reden ongeborgen
met een reden uit het verleden
Rennend in de illusie van de mogelijkheid van slagen
Maar toch weer verslagen
Gruwlijk beetgenomen
Op een onbewaakt ongeblik
Vleslijk vies gisteravond
Nee dat was het niet
Met een mes in de hand
Om te mascositische gedachtes
buiten te houden
Was ik me onder
de niet bestaande douche
Probeer de herinnering terug te vinden die ik zojuist heb weggegooid
Wederom spoel ik mijn mond.


1999

Comentarios

Entradas populares